1905 - בית הפועלים, בית...בית הפועלים, בית ספר ובית כנסת1905 - בית הפועלים, בית ספר ובית כנסת
חזרהעריכה
פרטים (2)
הבית היהודי הראשון במוצא. בשנת 1905 שימ...
גילגולו של בית הכנסת במבנה הביזנטי...
הבית היהודי הראשון במוצא:
את התמונה צילם ישעיהו רפאלוביץ, והיא הופיעה בספור "מראה א"י והמושבות" שנת 1099. מתחת לשמו כתוב מקצועו בשפת אותם ימים: "ציר-אור (פוטוגרף). שימוש נרחב בתמונה נעשה החל בל"ג בעומר התרס"ה (1905), עת הוסף לתמונה כיתוב, המופיע בפינה השמאלית והמתייחס לחנוכתו כבית הפועלים. התמונה נשלחה לסניפי תנועת חובבי ציון, שתמכו במשובה.
לצורך הצילום הביאו את כל הכפר ואת הקרובים והידידים. חוץ ממשפחת ילין הגיעו: שמעון רוקח, יחזקאל סוכובולסקי, נסים-בכור אלחדיף ועוד. בורזה (עם כובע הפקק) הביא את הפרדה הרתומה למחרשה.
במקורו הוא היה מבנה ביזנטי. בשנת 1871 ילין הפך אותו לחאן. בשנת 1881, פינס הפך אותו לבית חרושת לרעפים. בשנת 1900 הוא הפך להיות בית מגורים. משנת 1905 הוא שימש כ"בית הפועלים" וגם בית ספר ובית כנסת. הוא נעזב בתקופת הפרעות ובדורנו שב לשמש כבית כנסת לתושבי מוצא.
מציג פריט: - מתוך 2
הבית היהודי הראשון במוצא. בשנת 1905 שימש כ"בית הפועלים וגם בית ספר ובית כנסת
קרא עוד
קרדיטים: מתוך הספר "מוצא - סיפור ארץ - ישראלי" מאת פרופ' מאיר ברוזה וצרי ברוזה פרץ
גילגולו של בית הכנסת במבנה הביזנטי
קרא עוד
קרדיטים: מתוך הספר "מוצא - סיפור ארץ - ישראלי" מאת פרופ' מאיר ברוזה וצרי ברוזה פרץ
את התמונה צילם ישעיהו רפאלוביץ, והיא הופיעה בספור "מראה א"י והמושבות" שנת 1099. מתחת לשמו כתוב מקצועו בשפת אותם ימים: "ציר-אור (פוטוגרף). שימוש נרחב בתמונה נעשה החל בל"ג בעומר התרס"ה (1905), עת הוסף לתמונה כיתוב, המופיע בפינה השמאלית והמתייחס לחנוכתו כבית הפועלים. התמונה נשלחה לסניפי תנועת חובבי ציון, שתמכו במשובה.
לצורך הצילום הביאו את כל הכפר ואת הקרובים והידידים. חוץ ממשפחת ילין הגיעו: שמעון רוקח, יחזקאל סוכובולסקי, נסים-בכור אלחדיף ועוד. בורזה (עם כובע הפקק) הביא את הפרדה הרתומה למחרשה.
במקורו הוא היה מבנה ביזנטי. בשנת 1871 ילין הפך אותו לחאן. בשנת 1881, פינס הפך אותו לבית חרושת לרעפים. בשנת 1900 הוא הפך להיות בית מגורים. משנת 1905 הוא שימש כ"בית הפועלים" וגם בית ספר ובית כנסת. הוא נעזב בתקופת הפרעות ובדורנו שב לשמש כבית כנסת לתושבי מוצא.